
Manas dzīves operatīvie mērķi. Represēto ģimenes lauku puikam iegūt izglītību un kaut ko sasniegt dzīvē varēju, stājoties karaskolā, bet visu laiku man vajadzēja būt labākajam. Karaskolā, militārajā GS akadēmijā - Popova un Ļeņina prēmiju stipendiāts, PSRS studentu zinātniskā konkursa uzvarētājs un vienīgais 1974. gadā beidzu akadēmiju ar zelta medaļu. GS akadēmijas izlases dalībnieks vairākos sporta veidos. Sporta meistars daudzcīņā un šaušanā.
Latvijā vajadzēja veidot militāro akadēmiju, kas gatavotu NBS virsniekus. Latvijā, vienīgajā no Baltijas valstīm ir izveidota militārā zinātne. Sagatavoju zinātniski pētniecisko darbu (ZPD) „Kādiem jābūt Latvijas NBS” un guvu NATO atbalstu. Idejas tika realizētas, 1994.gadā izveidojot NBS. NBS AŠ izveidoju „Stratēģiskās plānošanas un politikas departamentu” J-5, tika izstrādāta plānošanas, programmēšanas un budžetēšanas sistēma, kuru realizēju, 2000.-2004. gadā esot NBS AŠ priekšnieks, kad stājāmies NATO.

Ievads. Saeimas vēlēšanās iezīmējās galvenā problēma, ka partijas un deputātu kandidāti var mānīt vēlētājus, solot dot vēlētājiem daudzus labumus. Saņemot deputāta mandātus un izmantojot Vinstona Čērčila rekomendāciju: “Politiķiem jāprot paredzēt, kas notiks rīt, pēc nedēļas, mēneša vai gada. Un vēlāk izskaidrot, kāpēc tas nenotika”, 4 gadus var nosacīti mierīgi dzīvot.
Aktuāla ir ideja par taisnīgas valsts vadības sistēmas izveidi un tās darbības kontroli no darba devēja – vēlētāja - puses. Mēģināšu paskaidrot savu dīvaino, bet cilvēku pieprasīto ideju, kas, dabiski, var raisīt iebildumus no konservatīviem juristiem. Tādēļ piedāvāju diskusijas.
Pirmkārt, KF plašsaziņas līdzekļu Baltijas valstu kritika bija, ir un būs, bet mani pārsteidza Latvijas plašsaziņas līdzekļu tik liela, stipra un bieži neobjektīva Latvijas valsts pārvaldes kritika.
Tam ir objektīvi iemesli, piemēram, vēlētājiem nav skaidra atbildības sadale starp likumdošanas un izpildvaru, jo koalīcijas padome šīs varas apvienoja.
Subjektīvi iemesli, kad uzsvaru liek uz vēlētāju saniknošanu, piemēram, ka deputāti nepamatoti palielina sev algas. Nepaskaidro, ka ir likums par dažādu specialitāšu algu atkarību no vidējās algas Latvijā, ka deputātu un ministru algas nav Latvijas algu TOP10 utt.
Citas dīvainības, piemēram, laikā, kad aizliegta aģitācija, LTV rāda žurnālistu agrāk veikto vēlētāju aptauju par 13.Saeimas vēlēšanām un tiek parādīta izteikta tendence nepiedalīties vēlēšanās un neticība pārmaiņām un valsts pārvaldei.